Älykoti Autot Hi-fi Kaiuttimet Kotiteatteri Kuulokkeet Mobiililaitteet Tekniikka Tietokoneet & oheislaitteet TV Valokuvaus & video

TESTISSÄ: Hisense 116UXQ

Ensimmäinen RGB MiniLED - ja rima on nyt jo korkealla

Hisensen lippulaivamalli 116UXQ tarjoaa uskomattoman upeita katselukokemuksia.

/ 30.09.2025 - 15:59
Hisense 116UXQ

Ääni & Kuva kiteyttää

  • Hisense 116UXQ tarjoaa äärimmäistä kirkkautta, huikeita värejä ja vaikuttavaa mustaa RGB MiniLED -tekniikan ansiosta.
  • Iso, painava, kallis ja hankala sijoittaa. Pelisuorituskyky on hyvää muttei samalla tasolla nopeimpien näyttöjen kanssa.

Hisense ei ehkä Suomessa ole kovin tunnettu televisiovalmistaja, mutta siihen on mitä ilmeisimmin tulossa muutos. Kiinalaismerkki on nimittäin panostanut laajempaan jälleenmyyntiverkostoon Pohjoismaissa. Malliston lippulaiva on 116-tuumainen Hisense 116UXQ, ja LB Ääni & Kuva on päässyt testaamaan sen ensimmäisten joukossa.

Televisio on erityisen kiinnostava, koska se on markkinoiden ensimmäinen niin kutsuttu RGB MiniLED -tekniikan tv, ja lisäksi ensimmäinen, joka tukee uutta Dolby Vision 2 -HDR-formaattia. Se on kaiken lisäksi suurin koskaan testaamamme televisio!

Hisense 116UX: ”Maailman suurin LCD-TV”

Television nostaminen tasolle vaati sekä tahdonvoimaa että käsivoimaa, mutta onnistuimme kuin onnistuimmekin jumppaamaan sen paikoilleen! Kuva: Tor Aavatsmark

Puolitoista vuotta sitten testasimme jättimäistä TCL 115X955 -mallia, ja nyt vuorossa on siis 116UXQ. Tällaiset televisiot on tarkoitettu olohuoneisiin ja kotiteattereihin, joissa halutaan erittäin suurta kuvaa mutta parempaa kirkkautta ja mustaa kuin mihin projekteilla yleensä yltää.

Samalla pitää olla valmis panostamaan rahaakin, sillä tämä huippumalli ei ole mikään halpa hankinta. Jättiläistelevisio kustantaa nimittäin huimat 30 000 euroa.

Markkinoilla on toki vieläkin suurempia ja kalliimpia televisioita: esimerkiksi Hisensen omassa valikoimassa on MicroLED-malli ​​Hisense 136MX, jonka 136-tuumainen ruutu koostuu useammasta yhdistetystä näytöstä. MicroLED tunnetaan uskomattoman hyvästä kuvanlaadustaan, mutta kuusinumeroisella hinnallaan tekniikka ei ole kovin saavutettava, eikä kyseistä mallia edes odoteta Pohjoismaiden markkinoille.

Hisense 116UXQ taas sattuu olemaan suurin saatavilla oleva televisio, joka on tehty yhdestä paneelista. Hisense pyrkii yhdistämään tämän päivän parhaat näyttötekniikat hiukan edullisempaan pakettiin. Kunnon lippulaivamallina tv edustaa tekniikaltaan uusinta uutta eli RGB MiniLED -tekniikkaa – joka toivottavasti ajan saatossa alkaa yleistyä myös edullisemmissa malleissa.

Hisense 116 UX: Design ja rakenne

Hisense 116UXQ. Kuva: Audun Hage

Nimi lupaa tv:n olevan 116-tuumainen, mutta tarkistusmittaus osoitti mallin olevan oikeastaan 115,5 tuumaa – eli Hisense on hiukan pyöristänyt mittojaan. Kyseessä on kaikesta huolimatta aivan massiivinen – ja lyijynraskas – televisio.

Leveyttä on 2,63 metriä ja korkeutta 1,48 metriä, mikä tekee näytön pinta-alasta 3,9 neliömetriä. Se on kutakuinkin saman verran kuin neljä 55-tuumaista televisiota. Kuvittelepa, miltä tuntuisi pelata kavereiden kanssa Mario Kartia sellaisella hirmulla!

Kauppoihin odotetaan myös mallin pienempää versiota nimeltään 100UX, joka näyttäisi olevan speksien mukaan 102-tuumainen.

Isoista asioista puheen ollen: pari varoituksen sanaa jättitelevision hankintaa suunnittelevalle! Todella suuret televisiot, kuten Hisense 116UX, eivät ole mitään helppoja käsiteltäviä. Tv painaa yli 100 kiloa ja pakkauksen kanssa melkein tuplasti. Pakkauksen kantamiseen ja purkamiseen tarvitaan vähintään kolme tai neljä ihmistä. Jo paketin saaminen ovesta sisään on työn ja tuskan takana!

Suosittelemmekin vahvasti tilaamaan television kotiin kuljetettuna ja jos mahdollista, ammattilaisen asentamana. Se ehkä maksaa pari sataa euroa enemmän, mutta on hyvä vakuutus vahinkojen varalta.

Käyttö ja ominaisuudet

Hisense UX seisoo vankoilla jaloilla, jotka saa asennettua leveämpään tai kapeampaan asentoon tv-tason leveydestä riippuen. Myös seinäkiinnitys onnistuu VESA 800×600 mm -kiinnikkeellä. Kuva: Hisense

TCL115X955:een ja moneen muuhun verrattuna Hisense 116UXQ ei ole ”Google-TV”, vaan se käyttää valmistajan omaa VIDAA U9.0 -käyttöjärjestelmää.

Käyttöjärjestelmän uusin versio on valikoiltaan selkeä ja käytön oppii nopeasti. Positiivisinta on järjestelmän salamannopea reagointi, jonka ansiosta valikot ja sovellukset latautuvat ennätysajassa. Tällaiseen herkkuun tottuu nopeasti!

Olemme kokeilleet VIDAA-järjestelmää monesti, ja nopeus on aina tehnyt vaikutuksen, mutta sovellusvalikoima tuottanut pettymyksen. Onneksi siihenkin on saatu parannus sitten viime näkemän. Hisensellä on nyt tärkeimmät suoratoistopalvelut valikoimissaan, mukaan lukien Yle Areenan tapaiset paikalliset sovellukset. Erillistä streamingboksia ei siis tarvita.

Hisense eroaa kilpailijoistaan liitäntöjen osalta. Piti oikein laskea sisääntulojen määrä kahteen kertaan, koska on todella niin, että UXQ-mallissa on vain kolme HDMI-sisääntuloa. Tuntuu hiukan oudolta 30 000 euron televisiossa. Niitähän mahtuisi ja pitäisi olla ainakin puoli tusinaa!

Kaikki kolme kuitenkin tukevat 2.1-standardin mukaisia ominaisuuksia ja 4K-resoluutiota 165 hertsin virkistystaajuudella. Ruudun sivussa on myös USB-C/DisplayPort-sisääntulo, johon saa helposti kiinni tietokoneen.

Olisi sivussa kelvannut olla yksi ylimääräinen HDMI-sisääntulokin, sillä kolmeen muuhun on hieman hankala päästä käsiksi, etenkin jos tv:n ripustaa seinälle.

TCL X955

RGB MiniLED antaa uuden elämän LCD:lle

Kuva: Hisense

Kymmenen vuotta sitten moni ennusti LCD-tekniikan katoavan OLED-televisioiden tieltä. Etenkin highend-luokassa, jossa vaatimukset kuvanlaadulle ovat erityisen kovat. Miksi valmistajat siis yhä panostavat LCD-tekniikkaan?

Vastaus piillee LCD-tekniikan edullisuudessa ja helppoudessa valmistaa sitä suurissa määrissä ja monessa koossa. Erinomaisesta kuvanlaadustaan huolimatta OLED aiheuttaa nimittäin tuotannossa edelleen haasteita. LCD on luotettavampi tulonlähde, ja tiukkojen katteiden alalla se onkin houkutteleva vaihtoehto.

Uusi RGB MiniLED on uusin yritys pidentää LCD-ruutujen elämää vielä muutamalla vuodella. Samsung, Sony ja muutama muu valmistaja suunnittelee vastaavia ratkaisuja, mutta Hisense ehti ensimmäisenä markkinoille omalla TriChroma-nimisellä versiollaan.

Hisense ei ole ihan keksinyt väritelevisiota uudelleen, mutta melkein. LCD-paneelin taustavalaistus nimittäin koostuu nyt värillisistä ledvaloista. Kyseessä on siis edelleen taustavalaistu malli eikä itsestään valaiseva malli, kuten OLED tai MicroLED.

Sen sijaan, että tekniikka nojaisi tavanomaiseen ratkaisuun käyttää sinisiä ledvaloja ja fosforipäällysteitä lähettääkseen valkoista valoa LCD-näytön läpi, käytetään tässä erivärisiä ledvaloja, tarkalleen ottaen punaista, vihreää ja sinistä (RGB). Niinpä valo ja värit läpäisevät paneelin tehokkaammin ja valohukkaa on vähemmän, kun valkoista valoa ei tarvitse suodattaa pois. Sen ansiosta kirkkauden ja värikylläisyyden pitäisi olla paljon parempia.

Kuulostaa ehkä yksinkertaiselta, mutta on oikeasti melko monimutkaista, sillä tekniikka vaatii korkealaatuisten väriledien käyttöä ja erittäin tarkkaa taustavalaistuksen ohjausta videosignaalin mukaan. Kunhan taustavalaistus on synkronoitu ja värit sekoitettu oikein, voi tekniikasta olla merkittäviä etuja.

Häikäisevää kirkkautta

Hisense-116UXQ-brightness-scaled-1 20250917_131322-scaled-1 20250911_160049-scaled-1
<
>
Kuva: Audun Hage

Kun Hisensen jättiläinen oli saatu punnerrettua tv-tasolle (tai siis tasoille…), oli aika katsoa, millainen kuvanlaatu oikein on. Ihan ensin teimme muutamia mittauksia.

Hisense 116UX tiristi 4 800 nitin kirkkauden 10-prosenttisella kuva-alalla, mikä on ylivoimaisesti suurin koskaan mittaamamme kirkkaus. Odotetusti kirkkaus himmeni, kun valkoisen alaa suurennettiin, mutta kokovalkoisella ruudullakin kirkkaus oli hiukan yli 900 nitiä, mikä on jälleen ennätys.

Huom! Mittauksemme ovat silti kaukana valmistajan omasta ilmoituksesta, sillä Hisensen mukaan enimmäiskirkkaus on noin 8 000 nitiä. Ero voi johtua erilaisista olosuhteista tai toisenlaisesta tavasta määrittää enimmäiskirkkaus.

Vertailun vuoksi: TCL 115X955:n mitattu enimmäiskirkkaus oli 3 800 nitiä 10-prosenttisella kuva-alalla ja 890 nitiä kokovalkoisella ruudulla, ja viime vuonna saamamme mittaustulokset olivat niin ikään matalammat kuin valmistajan oma ilmoitus.

Valkoisella värillä mittaaminen kertoo toki vain osatotuuden, sillä Hisense 116UX:n primääri- ja sekundaarivärit ovat melkein yhtä vahvoja. RGB-ledien ansiosta näyttö onnistuu tuottamaan häikäisevää kirkkautta koko värikirjon alueelle. Väritasapaino on lisäksi vaikuttavan neutraali ja tasainen, ja deltapoikkeamat vähäisiä.

Joka tapauksessa sanoisimme, että Hisense UXQ on erittäin hyvin varustettu toistaakseen loistavan värikkäitä HDR-kohtauksia upeasti huoneen valaistusolosuhteista riippumatta.

Huikea paikallinen himmennys

Olimme tietenkin erityisen kiinnostuneita näkemään, miten paikallinen himmennys toimii näin isolla ruudulla. MiniLED-televisiot ovat tässä parantuneet viime vuosina, mutta ne jäävät silti OLED-tekniikasta jälkeen, kun OLED mahdollistaa jokaisen pikselin sammuttamisen ja sytyttämisen erikseen.

Hisense vaikuttaa kuitenkin päässeen aika lähelle RGB-tekniikallaan. Vaikka laitoimme pyörimään haastavia testipätkiä, joissa on kirkkaita kohteita tummaa taustaa vasten, ilmeni halo-efektiä hyvin vähän. Jos jotain näkyikin, se johtui pikemminkin siitä, että kohteet olivat niin kirkkaita, että silmämme loivat niiden ympärille varjostuksen!

Näyttö myös säilytti mustan vakuuttavana, eikä se taittunut siniseen, kuten tavallisilla MiniLED-televisioilla usein. Se voi johtua taustavalaistuksen värivaloista, jotka eivät vuoda tummille alueille yhtä paljon valoa.

Kuvanlaatu

Hyvät mittaustulokset ovat aina iloinen asia, mutta tietysti tärkeämpää on se, millaisia katselukokemuksia televisio käytännössä tarjoaa. Testasimme 116UX-mallia Tokion yleisurheilukisojen aikaan, joten urheilulähetykset käyntiin ja katsomaan!

Näimme moukarinheittäjät, pituushyppääjät ja seiväshyppääjät kisaamassa alansa huipulla, ja harvoin olemme päässeet yhtä lähelle live-tunnelmaa television välityksellä. Voimme luvata, että tämä televisio sopii erinomaisesti urheilun katsomiseen.

Ensinnäkin Hisense 116UX:n värintoisto on upeaa – ehkäpä parasta näkemäämme!

Seiväshypyn maailmanmestari Armand Duplantis Tokion yleisurheilun MM-kisoissa. Kuva: Audun Hage

Urheiluasetuksella kuva oli upean kirkas ja värikäs. Urheilijoiden kisapaidat loistivat kaikissa väreissään värikirjon ollessa erittäin vaikuttava. Värit olivat kuitenkin hyvin neutraalit, joten ihon sävyt toistuivat luonnollisesti.

Ensivaikutelma tuki mittauksia siinä, että värikylläisyys on todella vaikuttavaa ja väritasapaino säilyy silti hyvänä.

Kuva oli myös silmille lempeä: silmät eivät rasittuneet, vaikka kisalähetystä olisi katsonut kuinka pitkään. Tämä saattaa olla hyvä esimerkki RGB MiniLED-tekniikan eduista.

Välkkymistä, viivettä tai taustavalaistuksen epätasaisuutta ei ollut juurikaan. Se kertoo videoprosessorin kyvystä pysyä mukana menossa silloinkin, kun ruudulla on nopeita liikkeitä.

Kokonaisvaltaisia elokuvaelämyksiä

Entäpä sitten sarjat ja elokuvat? Kuinka hyvin Hisensen televisio toimii elokuvia katsoessa ja pelatessa, jos sattuu olemaan vaativa maku? Katsoimme uusia elokuvia ja sarjoja Netflixiltä ja Disney+:lta ja huomasimme pian, että 116UXQ tarjoaa pari todella vangitsevaa ominaisuutta.

Yksi ikisuosikkimme on F1-sarja Drive to Survive, jonka nopeatempoisuuden Hisense onnistui toistamaan juuri oikein. Kuva oli veitsenterävä ja liikkeet sulavia, ja kontrasti ja värintoisto (Dolby Vision IQ-tilassa) olivat pelottavat todentuntuisia. Vain bensankatku ja palaneen kumin haju jäivät puuttumaan!

Netflix-dokumentti Universe tarjoaa upeita HDR-kohtauksia, mutta Hisense näytti ne meille kirjaimellisesti uudessa valossa. Serengetin gepardeja esittävässä jaksossa on muutama aurinkoinen kohta, joita emme ennen ole nähneet tällaisella paineella ja vivahteilla. Kuva oli jälleen askeleen lähempänä tosielämää!

Netflixin ”Universum” Dolby Vision -laadulla. Kuva: Audun Hage

Mission Impossible: Fallout toistui tyylikkäästi ja elokuvateatterimaisella tunnelmalla. Alkuperäisen elokuvan hiukan rakeinen laatu on säilytetty, ja Hisense saa tummista kohtauksista taidokkaasti yksityiskohtia esiin.

Tämän kokoisella televisiolla sisällön laadulla on väliä. Vanhemmat tv-sarjat ja HD-formaatin elokuvat näyttävät helposti sameilta. Tehokkaasta skaalauksesta ja liikkeiden pehmennyksestä huolimatta sillä on rajansa, kuinka paljon vanhaa materiaalia pystyy parantamaan. Ohjelmathan on tehty alun perin aikansa televisioille, jotka olivat kooltaan murto-osan Hisensen jättiläisestä, joten ei tästä oikein Hisenseä voi syyttää.

Ei ole epäilystäkään siitä, että Hisense 116UXQ vaatii 4K-signaalin ja mieluiten HDR:n ollakseen parhaimmillaan. RGB-taustavalaistuksen taika ei pääse oikeuksiinsa tavallisilla SDR-sisällöillä, joiden valaistus on konservatiivisempaa. Tämä on syytä ottaa huomioon, jos harrastaa vanhoja elokuvia. Ennen kuin klassikosta on saatu 4K HDR -masteroitu versio, voi vanha elokuva näyttää tällä ruudulla pikkaisen ankealta.

Hisense UXQ on tosiaan myös ensimmäinen Dolby Vision 2 -yhteensopiva televisio. Harmillisesti tästä HDR-formaatista ei vielä ollut demomateriaaleja tarjolla, mutta saimme pientä esimakua siitä Berliinin IFA-messuilla, ja se vaikutti lupaavalta. Tärkeintä tässä on tietää, että DV2 todennäköisesti onnistuu hyödyntämään highend-televisioiden, kuten Hisense UXQ:n, tehoja paremmin kuin tavallinen Dolby Vision.

Huomioitavaa

Hisense on valinnut tälle mallille melko kiiltäväpintaisen paneelin. Siitä on etua mustan toistamisessa, mutta se myös heijastelee ikkunoita ja muita valonlähteitä. Joissain tapauksissa tv voi siis näyttää neljäneliöiseltä mustalta peililtä. Kun katsoo valoisia sisältöjä, kuten urheilua, ei tilanne toki ole paha. Tummasävyisten elokuvien kohdalla on kuitenkin syytä ehkä sammuttaa huoneen valaisimet. Tiedämme esimerkiksi jo, että Samsung suunnittelee tulevaan Micro RGB -malliinsa mattapintaista paneelia.

Myös katselukulmaa kannattaa miettiä. Kun kuvaa katsoo sivusta, se muuttuu suttuisemmaksi ja värit haalistuvat. Efekti ei ole yhtä selkeä kuin joillakin näkemillämme LCD-näytöillä.

Pelaaminen jättiruudulla

Audun pelaa ”Dirt 5” -peliä (Xbox Series X) Hisense 116UXQ:lla. Kuva: Geir Gråbein Nordby

Emme voineet tietenkään jättää väliin tilaisuutta pelata Hisense 116UXQ:lla, ja on todella vaikea kuvata sitä tunnetta, kun pääsee pelaamaan 116-tuumaisella televisiolla. Se on pakko kokea itse! Tämän tv:n kanssa voi vain nojailla nojatuolissaan mukavan matkan päässä ruudusta ja silti nähdä aivan KAIKEN. Pelatessa näkee heti, kuka tai mikä piilee nurkan tai seuraavan mutkan takana. Olemme aika varmoja, että tästä on hyötyä kilpaillessa. Kuvanlaatu on miellyttävä ja kontrasti ja syvyys HDR-kohtauksissa aivan ilmiömäinen. Hisense UXQ on hyvin varusteltu pelaamista ajatellen: kaikki kolme HDMI-sisääntuloa tukevat 4K-resoluutiota 165 hertsin virkistystaajuudella, tv tukee Dolby Visionia peleille sekä AMD Freesync Premium VRR:ää, joka varmistaa, että esimerkiksi Xbox-pelit toistuvat ihanteellisesti.

(Meille ei ole selvää, miksi Hisense on jättänyt neljännen HDMI-sisääntulon pois, mutta arvelemme sen johtuvan käytetyn piirisarjan rajoitteista, joten kolme täyden kaistan sisääntulo on varmastikin tuntunut hyvältä kompromissilta.)

Hisense on onnistunut madaltamaan viivettä (input lag) hyväksyttävälle, joskaan ei nyt aivan ennätysalhaiselle, tasolle. Oletettavasti nopeimmalla peliasetuksella (First Person Shooter -asetuksella) mittasimme viiveeksi 16 millisekuntia resoluution ollessa 1080 pikseliä ja virkistystaajuuden ollessa 60 hertsiä.

Nopeimmat pelinäytöt pääsevät samoilla asetuksilla yleensä alle 10 millisekuntiin.  UXQ tarvinnee enemmän aikaa siksi, että RGB MiniLED -paneeli vaatii vähän enemmän millisekunteja luodakseen optimaalisen kuvan.

Hisense-116UXQ-input-lag-scaled-1 Hisense-game-menu-scaled-1 Hisense-Dirt-5-HDR-scaled-1
<
>
”Dirt 5” näyttää Dolby Vision -formaatissa todella hyvältä. Kuva: Audun Hage

Äänenlaatu

Kuten tämän hintaiselta jättitelevisiolta sopii odottaakin, on Hisense 116UXQ varustettu kunnon äänijärjestelmällä. Kyseessä on 6.2.2-konfiguraatio, jossa on kaiuttimia ruudun yllä, alla ja sivuilla, ja lisäksi kaksi bassokaiutinta takana. Hisense kertoo ranskalaisen Devialet’n hienosäätäneen ääniasetuksia.

Lopputuloksena on selkeä ja täyteläinen äänentoisto sekä keskelle kuvaa asettuva puheentoisto. Äänimaisema tuntuu lavealta ja kietoutuvalta, ja tuntuu kuin ääni tulisi koko ruudusta eikä vain kapeasta kohdasta sen alta.

Silti 116UXQ ei korvaa hyvää soundbaria tai mieluiten ihan kokonaista surround-järjestelmää. Tämän hintaluokan televisiota harkitsevalla sellainen jo kotoa todennäköisesti löytyykin. Väliaikaisratkaisuna tv:n oma ääni on kuitenkin riittävän hyvä, joten elokuvista ja urheilusta pääsee heti nauttimaan hyvällä laadulla.

Yhteenveto

Hisense todistaa 116UXQ-lippulaivamalillaa, että vanha kunnon LCD-tekniikka elää ja voi hyvin – ainakin saatuaan pientä RGB-terapiaa ja mittojen kasvettua XXXL-kokoon!

Hisense 116UXQ ei ole vain lippulaivamalli niille harvoille, joilla on tällaiseen tilaa ja rahaa, vaan myös osoitus siitä, että LCD voi edelleen kehittyä. Tämä on kuin kurkistus tulevaisuuden mahdollisuuksiin.

RGB MiniLED -tekniikan ansiosta Hisense onnistuu tarjoamaan sekä äärimmäistä kirkkautta että täyteläistä värikylläisyyttä, ja kontrastia ja mustaa, jotka ovat lähempänä OLED-laatua kuin missään aiemmin näkemässämme LCD-televisiossa.

Kolossaalisen kokonsa ansiosta televisio tuo elokuvateatterin tunnelmaa olohuoneeseen melkeinpä valaistusolosuhteista riippumatta. Vahva kokonaisuus luo uskottavaa todentuntua ja läsnäoloa.

Hinta on toki suolainen ja tv on epäkäytännöllisen iso ja painava. Pelisuorituskyky on hyvää, mutta ei erityistä huippulaatua. RGB MiniLED -tekniikalla on kuitenkin mahdollisuudet haastaa sekä OLED että MicroLED, kunhan tekniikka löytää tiensä edullisempiin ruutukokoihin ja hintaluokkiin.

Odotamme näkevämme RGB MiniLED -pohjaisia LCD-televisioita ensi vuonna useammalta valmistajalta, mutta Hisense on ainakin asettanut riman jo valmiiksi korkealle!

Karakter
Hisense 116UXQ
Ultra High End
Audun Hage
(s. 1981): Toimituspäällikkö. Audun palkattiin LB-toimitukseen 2004, ja hän on ollut mukana kehittämässä LB:n printtiä ja verkkosivustoa. Laatutietoinen Audun tunnetaan erittäin herkkäkorvaisena ja tarkkasilmäisenä journalistina, joka vastaa LB Ääni & Kuvan televisiotesteistä ja tarkistaa toimituspäällikkönä kaikkien muidenkin toimittajien artikkelit.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Edullisempi vaihtoehto Samsung The Frame Prolle

Jättimäinen MiniLED-TV houkuttelevaan hintaan

Kotiteatteriharrastajan XXL-unelma

OLED-kaksinkamppailu tosiharrastajien makuun

Halpa QLED vailla MiniLEDin mahtia

Vertailussa kolme TCL:n MiniLED-televisiota

Suurin koskaan testaamamme tv!

Veitsenterävä katselukokemus

Sonyn paras OLED-tv

Väriä tv-eloon!

Entistä parempi

Kaikin tavoin entistä parempi

Ääni & Kuva
Scroll to Top