mainos
(Foto: Produsenten)
mainos
Sonosin soundbarista ehdittiin huhuta jo pitkään. Kysyin jo vuosia sitten Sonosin Fiede Schiellmölleriltä, eivätkö he lähtisi tekemään monikanavaista ratkaisua, minkä hän silloin kielsi. Ilmeisesti samoihin aikoihin alkoi kuitenkin Playbar...
Vapaa lukuoikeus lbaanijakuva.fi-sivustolle Oletko jo tilaaja? Kirjaudu sisään

Kokeile kuukautta, Ei puremaikaa!

Sonos Playbar – langaton soundbar televisiolle, 800 €

Sonos Sub – langaton subwoofer, 800 €

Sonos Play:3 – langaton soitin, 350 €

Pris: kr
Plus Joustava järjestelmä. Helppo käyttää.
Miinus Ilman subwooferia soundi jää kesyksi.
Playbarin lanseerauksen yhteydessä pääsin vierailemaan Sonosilla Kalifornian Santa Barbarassa. Kävi ilmi, että yritys on jotakin muuta kuin olin kuvitellut – yllätyksellinen, jännittävä ja innovatiivinen. Yritys perustettiin 2005, kun tuotekehittelyä ja ideointia oli takana jo kolme vuotta. Yksi perustajista, Tom Collin, kertoo, että suoratoisto tuntui tulevaisuuden ratkaisulta, ja sitä haluttiin lähteä tukemaan ”user experience” edellä. Designiin panostettiin: tavoitteena oli tehdä tunnistettavaa muotoilua, jossa toiminnot ovat intuitiivisia. Niinpä muotoilija oli ensimmäisiä firman palkkaamia henkilöitä, ja hän työskentelee Sonosilla vieläkin. Nykyään työntekijöitä on jo 600 (!) jakautuneena neljän konttorin kesken: kaksi sijaitsee Yhdysvalloissa, yksi Euroopassa ja yksi Kiinassa. Santa Barbarassa työskentelee noin 40 henkilöä designin ja hallinnon parissa. Kaikki Sonosilla tehdään itse osista kokoamiseen ja ohjelmistoja myöten – laitteiden ohjaaminen ilmaisella Android- tai iOS-sovelluksella vaatiikin jatkuvaa ohjelmistokehitystä. Rakennusosasto Santa Barbarasssa on eriskummallinen rakennus, jossa työntekijät kehittelevät vapaasti ideoitaan luovassa ympäristössä, positiivisen ilmapiirin ja kaikkien mahdollisten kuviteltavissa olevien mittalaitteiden ympäröimänä. Sonosilla on myös oma äänistudion ja gallerian yhdistelmänsä Los Angelesin keskustassa, jossa järjestetään näyttelyitä, konsertteja ja workshoppeja. Kiinnostava konsepti, joka synnyttää varmaankin enemmän ideoita kuin rahaa. Sellainen onkin Sonosin filosofia, joka rakentuu ideoille ja tulevien trendien haistamiselle. Sonos on todellakin nyt aikamoisessa kasvussa. Kesällä 2011 maailmassa oli jo miljoona “Sonos-huonetta”, kuten he niitä kutsuvat. Helmikuussa 2013 määrä oli kivunnut jo 2,5 miljoonaan…
    Lisää
    Keskustelu

    Leave a Reply

    avatar
      Subscribe  
    Notify of
    mainos

    Lue myös

    Beats yllättää

    Kukapa olisi uskonut, että bassoräyhänä tunnettu Beats onnistuisi luomaan näin neutraalin soundin?

    Pelaajan korville

    Kokosimme testiin kymmenen kohtuuhintaista pelikuuloketta.

    Jalustakaiuttimista jaloin

    Nyt on vau! Dynaudion Confidence on harvinaisen onnistunut kaiutin, joka soi upeasti.

    OLED, jolla on piileviä kykyjä…

    Sonyn uusi OLED-televisio loistaa upealla kuvanlaadullaan, mutta sen paras puoli piilee äänessä.

    Highendia huokealla

    LG:n edullisin OLED-televisio tarjoaa ilmiömäistä kuvanlaatua todella hyvään hintaan. Kilpailijat, vaviskaa!

    Tuplaherkut

    Jos yksi laatunäyttö on hyvä, niin kahden on oltava vielä parempi? ZenBook Pro Duo on tuore innovaatio tuplanäytöllä.

    Pelikannettavien kaksintaistelu: Clash of the Titans

    Titan ja Triton taistelevat kovimman luksuspeliläppärin tittelistä.

    Hyvää langatonta ääntä kohtuuhintaan

    Tämän hetken parhaat langattomat nappikuulokkeet budjetti- ja luksusluokan välistä, olkaa hyvät!

    Jättikuvaa minihintaan

    Isosta televisiosta ei tarvitse maksaa maltaita: testimme todistaa, että jo tonnilla saa kelpo tv:n!

    Bang & Olufsenin ylellisistä vastamelukuulokkeista on saatu jo kolmas sukupolvi. Uudistukset jäävät pieniksi, melkeinpä huomaamattomiksi.

    Bang & Olufsenin ylellisistä vastamelukuulokkeista on saatu jo kolmas sukupolvi. Uudistukset jäävät pieniksi, melkeinpä huomaamattomiksi.